Eet goed en blijf gezond

De hedendaagse eetgewoonten kunnen overgewicht in de hand werken. Wat eens een plaatselijk probleem was, is nu een nationaal probleem. ongefundeerd Omgekeerd mag zwaarlijvigheid een ongewoon probleem zijn, maar het aantal mensen dat dit gewichtsprobleem heeft, is zeer reëel.

De oorzaak van dit probleem is niet ver te zoeken.

Het meeste voedsel dat wij eten wordt in grote hoeveelheden geconsumeerd en op een manier die niet geschikt is voor het lichaam. Moderne voedselverwerkingstechnieken en koeling zouden een einde moeten maken aan routinematig voedsel en maaltijdbereidingen. De verwerkte voedingsindustrie moet echter op bestelling voedsel blijven produceren om geen voedseltekort te krijgen. Dit bedrijf moet levensvatbaar zijn. Hoe gemakkelijker het is voedsel te produceren, hoe meer voedsel de mensen zullen consumeren, zodat de voedselproduktie een impuls blijft krijgen. Er kan dus veel aandacht worden besteed aan voedselverwerking, maar minder aan de onderliggende oorzaken van gewichtsproblemen.

De eerste oorzaak van zwaarlijvigheid is het eten van een teveel aan calorieën. Het teveel aan calorieën, boven het normale, is waar het probleem ligt. Het maakt niet uit hoeveel of hoe weinig er gegeten wordt, calorieën boven het normale zijn wat bijdraagt tot overgewicht. Het is ook de oorzaak van de afzetting van nieuw weefsel in het lichaam. Anderzijds, wanneer te weinig calorieën worden geconsumeerd, begint het lichaam te compenseren en vertraagt het de stofwisseling om het tekort aan calorieën op te vangen. Dit natuurlijke verschijnsel verklaart mede waarom sommige mensen relatief weinig calorieën eten en toch overgewicht houden, terwijl anderen vaak overgewicht hebben, zelfs bij een relatief hoog aantal calorieën.

 

 

De tweede oorzaak is het eten van het verkeerde soort voedsel. Hoewel sommige voedingsmiddelen gezond zijn, kan het eten van te veel van bepaalde soorten voedsel leiden tot overgewicht. Vetten worden vaak overmatig gegeten in wat wij als “gezonde voeding” beschouwen. Tenzij deze voedingsmiddelen in zeer kleine hoeveelheden of zeer onregelmatig worden gegeten, kan dit een probleem vormen. Andere voedingsmiddelen, zoals suikers, kunnen ook veel schade aanrichten. Tenzij een redelijke hoeveelheid essentiële vetzuren en eiwitten wordt geconsumeerd, kan lichamelijke schade ontstaan.

De derde oorzaak van zwaarlijvigheid is een trage stofwisseling.

Wanneer de stofwisselingssnelheid hoog is, verbrandt het lichaam meer calorieën, maar dit proces wordt gewijzigd wanneer de stofwisselingssnelheid traag is. Er worden dan niet alleen minder calorieën door het lichaam verbrand, maar extra calorieën beginnen zich op te stapelen, wat bijdraagt tot gewichtsproblemen.

De vierde oorzaak van zwaarlijvigheid is een uitbarsting van energie of een Movingermate. Wanneer voedsel in een snel tempo wordt gegeten, wordt het sneller verteerd en begint het lichaam het onmiddellijk af te breken in energie en naar alle delen van het lichaam te sturen om te helpen bij de hierboven genoemde processen. Als het lichaam tegelijkertijd niet alle hulpbronnen aan de lichaamsprocessen kan besteden, kan het overschot worden omgezet in vet, wat een nadelige invloed heeft op de gewichtsbeheersing. De plotselinge inname van voedingsstoffen die belangrijk zijn voor de energievoorziening is echter verantwoordelijk voor het ontstaan van het probleem.

Een vijfde oorzaak is uitdroging. Water speelt een grote rol bij het verdunnen van calorieën. Het is ook bevorderlijk voor het afbreken van voedseldeeltjes. Daarom is het van vitaal belang om de lichaamstemperatuur op peil te houden. Waterconsulten zijn misschien geen aisers, maar het is niettemin belangrijk om succes te boeken op het gebied van zwaarlijvigheid. Begin water te drinken en kijk uit voor situaties waarin u licht in het hoofd wordt.

Als een van de vijf besproken oorzaken wordt gezien als de werkelijke oorzaak van zwaarlijvigheid, dan is de oplossing eenvoudig: doe regelmatig aan lichaamsbeweging, controleer de calorie-inname, sla nooit maaltijden over, en raadpleeg uw arts.

Related Post